Frica de litere

Imi place sa citesc povestiri despre femei care au reusit sa isi gaseasca adevarata marime la sutien si mai ales modul in care acest lucru atat de simplu le-a schimbat viata. Pe multe dintre site-urile si blogurile pe care le citesc zilnic exista nenumarate femei care povestesc cu multa inocenta si pasiune despre momentul in care au probat pentru prima data un sutien marimea corecta, despre cum au simtit ca li s-a luat o greutate de pe umeri (la propriu), despre cum au reusit in sfarsit sa isi vada talia dupa ani de zile in care aceasta a fost acoperita de sanii cazuti (la propriu) victime gravitatiei, si despre cum din acel moment au dorit sa spuna fiecarei femei pe care o intalnesc cat de important este sa poti marimea corecta. Multe dintre ele au incercat sa isi convinga mamele, surorile sau prietenele sa incerce sutiene cu banda mai mica si cupa mai mare (banda prea mare si cupa prea mica sunt cel mai adesea intalnite la femeile care poarta sutiene marime gresita), dar s-au lovit inevitabil de un zid armat cu replici de genul “Am fost toata viata mea marimea asta si e ok” sau “E imposibil sa pot cupa asta, nu am sanii atat de mari”.

Azi am avut si eu o astfel de experienta. Am observat cum banda unei prietene statea mult prea sus pe spatele ei (acesta este un semn ca banda este prea mare) si nu m-am putut abtine sa nu o intreb daca i se intampla des. Din vorba in vorba am ajuns sa o intreb si ce masura poarta. Mi-a zis 105F marime franceza, sau 90F marime europeana, ceea ce a confirmat ipoteza cu banda prea mare. In marimea UK, 90F european este echivalentul lui 40DD/E  si de obicei marimea 40 este considerata plus size. Dar prietena mea nu este nici pe departe plus size, ci o foarte comuna marime 10/12 (marimi UK la haine), ceea ce inseamna ca cel mai probabil marimea benzii ar trebui sa fie undeva intre 30 si 34 (cu aproximativ 20 de centimetri mai mica decat cea pe care o purta).

Spre incantarea mea, discutia noastra i-a trezit curiozitatea, asa ca, inevitabil, am ajuns sa vizitam cateva magazine. Inital i-am recomandat sa incerce un sutien balconette in marimea 32G si 34G. Prietena mea s-a uitat la cupe si mi-a zis cu neincredere ca cel mai probabil va inota in acele sutiene – cupele i se pareau gigantice. Adevarul este ca volumul cupei de la sutienul 34G este acelasi cu volumul cupei sutienului 40E pe care il purta, dar diferenta de banda facea cupa sa para imensa. A incercat prima data 32G pe care il putea inchide la cea mai stransa pozitie, ceea ce inseamna ca banda este prea mare. Este recomandat ca atunci cand cumperi un sutien nou, sa te asiguri ca banda este stransa in jurul tau atunci cand il inchizi la pozitia cea mai larga. Acest lucru lungeste durata de viata a sutienului, care, in timp, din cauza caldurii corpului si a spalarilor, se largeste si nu mai sustine greutatea sanilor. Cand ajungi sa inchizi sutienul la cea mai stransa pozitie, stii ca a venit timpul sa il inlocuiesti, pentru ca nu iti mai ofera sustinerea necesara.

A doua transa a fost un sutien plunge in marimea 30GG. Cupa era cu siguranta prea mica (cupa fusese prea mica si la sutienul 32G pe care il probase prima data – 32G si 30GG au acelasi volum), dar voiam sa ma asigur ca banda vine bine. Singurul sutien 30H din magazin apartinea unui brand ce are ca tinta doamnele trecute de 50 de ani, si reactia prietenei mele a fost, pe buna dreptate, o incercare de a pune o distanta cat mai mare intre ea si sutienul in cauza.

Am plecat amandoua dezamagite. Mi se pare nedrept faptul ca majoritatea magazinelor ofera o gama atat de restransa de produse pentru femeile cu spate mic si cupe mari. Impresia cu care ramai dupa o astfel de experienta esta ca unii producatori de lenjerie intima si retaileri considera ca orice femeie cu sani mari este supraponderala si eventual lipsita de orice dorinta de a fi atragatoare. Prietena mea a concluzionat ca prefera sa poarte in continuare marimea gresita, pentru ca o cupa mai mare ar insemna sa poarte “sutiene de baba” (stiti la ce ma refer). Si acesta este argumentul folosit de multe alte femei in aceeasi pozitie. Toate vrem sa fim atragatoare si ceea ce purtam pe sub haine, fie ca ne place sa o recunoastem sau nu, conteaza foarte mult pentru starea noastra de spirit.

Femeile cu sani mari, care poarta marimi gresite, se afla adesea intr-un punct precar de “echilibru” in care cumpara sutiene “suficient” de decente si suficient de atragatoare cu care s-au obisnuit sau au invatat sa se obisnuiasca si orice schimbare a acestui status quo ameninta ani de autoconvingere si suferinta. In momentul in care ii spui unei femei in aceasta situatie ca probabil ar trebui sa poarte un sutien intr-o marime si mai “ciudata” decat cea pe care a purtat-o pana atunci (care se gaseste mai greu), ii ameninti linistea pentru care a luptat atat de mult. De aici cred ca apare si frica de litere. Prietenei mele i-am dat sa probeze practic sutiene cu aceeasi marime a cupei ca si sutienul pe care il purta deja, dar simplul fapt erau notate cu G, GG si H a facut-o sa le considere mult prea mari. Si sutienele mari inseamna sutiene urate ce pot fi folosite ca antonime pentru cuvantul sexy (un sutien face cat o mie de cuvinte), pentru ca de obicei asta vedem in magazine.

Asta nu inseamna ca nu exista sutiene cu cupe mari ce pot fi foarte sexy.

Yup!

Tease Me by Curvy Kate, banda 28-38, cupe D-J

Yup Yup

Tempt Me by Curvy Kate, banda 28-38, cupe D-J

pretty!

Nieve by Freya, banda 28-38, cupe D-K

 

vreau cate unul in fiecare culoare ever!

Rhea by Masquerade, banda 28-38, cupe D-H

Daca vedeti o bunicuta purtand un sutien de genul celor de mai sus, zic sa va faceti timp pentru o cafea in agenda voastra foarte ocupata, pentru ca acea bunicuta are cu siguranta niste povesti foarte interesante de spus.

Leave a comment